content marketing

Proces pozycjonowania sklepu internetowego – kompendium wiedzy

Co zrobić, by zwiększyć zyski notowane w swoim biznesie e-commerce? Najprostszą metodą jest inwestycja w działania SEO. Zwiększenie widoczności w sieci zapewnia dotarcie z ofertą do szerokiego grona klientów, co z kolei stwarza szanse na przekonanie ich do zrobienia zakupów. Zobacz, jak zaistnieć w wyszukiwarce.

Audyt SEO – podstawa działań

Nigdy nie działaj „w ciemno”. Jeśli naprawdę chcesz poprawić wynik finansowy swojego biznesu, każdy podjęty krok marketingowy musi być zaplanowany. Dlatego w pierwszej kolejności należy przeprowadzić audyt SEO. Jest to zbiór działań, które pozwalają określić mocne i słabe punkty witryny, znaleźć błędy techniczne, wymagające poprawy i przygotować strategię efektywnej pracy ze stroną. Zebrane dane podpowiedzą, jak zmodyfikować kod, dodać znaczniki i tagi, przyspieszyć ładowanie podstron. To podstawa walki o szczyt w Google.

Pozycjonowanie – krok II

Kiedy już witryna zostanie zoptymalizowana technicznie, należy podjąć starania o rywalizację z konkurencją. Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku warto powierzyć doświadczonym fachowcom, którzy znają skuteczne techniki i wiedzą, jak uzyskać przewagę nad innymi firmami. Proces ten wymaga też dysponowania olbrzymim zapleczem, czyli przestrzenią w sieci, w której można publikować artykuły pozwalające pozyskać linki. Dzięki poprawie miejsca w wynikach wyszukiwarki można zbudować rozpoznawalność marki i dotrzeć do nowych klientów.

Postaw na content marketing – zbuduj społeczność wokół swojej marki

W osiąganiu atrakcyjnej strefy w Google pomaga dobrze prowadzony content marketing, czyli działania opierające się na pracy z treścią (tekst, grafiki, podcasty itp.). Dzięki tej strategii można:

  • zbudować społeczność skoncentrowaną wokół firmy,
  • zwiększyć zasięgi,
  • wykreować wizerunek wiarygodnej marki i zdobyć zaufanie klientów,
  • wejść w interakcję z potencjalnym kontrahentem (dyskusja w komentarzach itp.),
  • przekonać odbiorcę do akcji (np. zakupu).

Należy pamiętać, by każdy publikowany materiał był odpowiednio sformatowany. Chodzi zarówno o uwzględnienie zasad SEO, jak i dostosowanie formy przekazu do profilu potencjalnego odbiorcy, jego zainteresowań, preferencji językowych. Treści muszą być unikatowe, merytoryczne, wartościowe, powinny odpowiadać na pytania nurtujące użytkownika, dostarczać mu rozrywki, zaspokajać jego ciekawość.

Działania content marketingowe stanowią świetne uzupełnienie pozycjonowania strony internetowej. Przyczyniają się do budowania widoczności witryny w sieci, a jednocześnie wspierają siłę perswazji, stopniowo nakłaniając adresatów komunikatów do skorzystania z oferty.

Łącz działania marketingowe – osiągaj sukces w sieci

Jeśli chcesz zwiększyć zyski swojego biznesu e-commerce, łącz różne techniki marketingu. Postaw na audyt SEO, który da Ci informacje o tym, co wymaga zmiany, wprowadź pozycjonowanie i dbaj o wartościowy content, by tworzyć społeczność skoncentrowaną wokół Twojej firmy. Wtedy klienci staną się swoistymi nośnikami reklamy i pomogą Ci osiągnąć sukces.