Pozycjonowanie strony internetowej, czym jest i dlaczego warto?

Codziennie miliony osób poszukuje informacji o usługach i produktach, żeby skorzystać z przygotowanych ofert bądź nabyć towary. Dlatego warto zadbać o to, aby po wpisaniu zapytania przez użytkownika, Twoja strona internetowa znajdowała się na szczycie listy prezentowanej przez Google. Kluczową rolę odgrywa w tym pozycjonowanie, które sprawia, że dana witryna jest wysoko ceniona przez wyszukiwarkę, co przekłada się na jej dobrą widoczność. Dzięki temu masz szansę zdobyć nowych klientów, ponieważ zwiększa się ruch na portalu. Zobacz jak!

Czym jest pozycjonowanie?

Google korzysta z algorytmów, które biorą pod uwagę ponad 200 czynników, decydujących o miejscu na liście wyników. Dokładne tajniki działania tego mechanizmu nie są znane, ale eksperci potrafią zastosować środki, które poprawiają popularność witryny. Takie działania nazywa się pozycjonowaniem. Polega ono na optymalizacji stron internetowych do wymagań wyszukiwarki  stąd powszechnie używany skrótowiec SEO, czyli Search Engine Optimization. Specjaliści dostosowują także treści na witrynie do zadawanych przez internautów pytań. Celem jest umieszczenie stron i podstron na czołowych miejscach wyników wyszukiwania. Jest to bardzo ważny proces, który jest obecnie elementem działań marketingowych zarówno dużych, jak i małych firm.

Zmiany przeprowadzane na stronie

Celem czynności podejmowanych w ramach pozycjonowania jest m.in. podwyższenie autorytetu witryny, proponowanie konkretnych odpowiedzi na pytania „zadane” wyszukiwarce oraz tworzenie wartościowych, unikalnych treści. Początkowe kroki skupiają się na przeprowadzeniu audytu, który określi budowę strony i wykryje problemy z tzw. meta tagami, zawartością, linkami zwrotnymi czy grafikami. Następnie przekształca się portale pod kątem założonych wcześniej fraz kluczowych, które są związane ze słowami wpisywanymi w Google. Należy zadbać o odpowiednie teksty i ich tytuły, strukturę witryny, a także profil linków, które prowadzą na wybraną stronę. Zwraca się też uwagę na warstwę techniczną i wizualną.

Dlaczego warto pozycjonować witrynę?

Wspomniany wyżej proces przynosi pozytywne skutki, lecz należy pamiętać, że pozycjonowanie jest dziedziną wieloaspektową. W konsekwencji wymaga ciągłych ulepszeń i aktualizacji, ponieważ algorytmy się zmieniają, a inne podmioty również udoskonalają optymalizację. Nie ulega jednak wątpliwości, że dzięki opisanym działaniom dochodzi do polepszenia statystyk strony, co przekłada się na większą liczbę jej odwiedzin, a w konsekwencji na lepszą sprzedaż. Stawiając na profesjonalną agencję, która świadczy usługi SEO, Twoja witryna stanie się miejscem, które idealnie odpowiada na wymagania wyszukiwarki i potrzeby użytkowników. Pozwala to zyskać nowych klientów oraz zbudować przewagę nad konkurencją.